7 potravin, které by děti měly ochutnat do prvních narozenin

  • Foto: Shutterstock
    Sdílej na facebooku
    25. ledna  2017 
     06:00

    Možná vaše dítě s důvěrou ochutná všechno, co mu předložíte, možná, že zkusí jen to, co samo bude chtít. Náš článek nediktuje, jen doporučuje, přičemž jsme se inspirovali doporučeními amerických pediatrů. Díky brzkému setkání s některými níže zmíněnými potravinami můžete své dítě v budoucnu ochránit před potravinovými alergiemi. Přečtěte si, jaká pozitiva přinášejí a jak je dětem nejlépe představit.

  • Jahody

    Jahody už zrají!

    Jahody – obsahují železo a minerály. Žádné jiné tuzemské ovoce není tak bohaté na stopový prvek mangan, který zasahuje do celkového metabolismu organismu. Je důležitý pro tvorbu krve, pro růst a pevnost kostí, také vyživuje nervy a mozek. Třísloviny v jahodách obsažené působí protizánětlivě a antibakteriálně. Pomáhají také proti trávicím obtížím. Dětem je rozmixujte, zářivá barva vzbudí jejich pozornost.

  • Broskve

    Broskve ve víně

    Broskve – dodají tělu draslík a vitamin C, který posiluje imunitní systém. Broskve zároveň obsahují také dostatečné množství vitaminu niacinu, který zklidňuje a zlepšuje náladu. Osvědčily se i pro zvýšení chutě k jídlu, což ocení hlavně maminky malých dětí, jimž chybí správný apetit. Dětem budou chutnat rozmixované do jemné přirozeně sladké kaše.

  • Kadeřavá kapusta

    Zmrzlé listy kadeřávku sbírejte opatrně, abyste je nepomačkali

    Kadeřavá kapusta – tato zelenina si našla cestu nejen na talíře dětí hipsterů. V obsahu nutričních hodnot, minerálních látek i vitaminů je kadeřávek absolutní jedničkou. Má největší obsah vitaminu K ze všech listových zelenin. A je také rekordmanem v obsahu karotenu (vitaminu A), luteinu, folátů (forma kyseliny pantothenové) a vitaminu C. Pro zajímavost – má ho 17x víc než mrkev. Kadeřávek uvařte v páře, rozmixujte ho a smíchejte s banánem pro větší sladkost.

  • Čočka

    Čočková polévka posílí vaší imunitu a vyčistí organismus.

    Čočka – je plná proteinů, železa a také je skvělým zdrojem kvalitních bílkovin, vitaminů řady B a minerálních látek. Vzhledem ke své dobré stravitelnosti je červená čočka ideální luštěninou pro malé děti. Nemusíte se obávat nadýmání. Červenou čočku navíc není nutné namáčet. Stačí 10 minut a můžete ji podávat. Jako koření můžete použít česnek nebo koriandr, solte minimálně až hotové jídlo.

    6 projevů špatného chování dětí, které byste neměli tolerovat: Co hrozí?

    6 projevů špatného chování dětí, které byste neměli tolerovat: Co hrozí?

    Následujících šest projevů dětského chování nevypadá nijak hrozně, zvláště u nejmenších dětí ne. Někteří rodiče by je dokonce mohli považovat za roztomilé.…celý článek

  • Losos

    a

    Losos – obsahuje vitaminy skupiny B, které snižují cholesterol, podporují tvorbu červených krvinek a pozitivně působí na kvalitu kůže. Losos je také zdrojem selenu, jenž je důležitý při ochraně buněk a při procesu tvorby bílkovin. A co je zvlášť důležité: obsahuje DHA mastné kyseliny, jež zajišťují správnou činnost mozku, a tak podporují dětskou inteligenci. Dětem bude chutnat třeba dušený se zeleninou nebo rýží. Pozor jen na lososy chované na farmách, důvodem je skutečnost, že krmivo pro tyto lososy obsahuje nebezpečné látky!

    720p 480p 360p 240p
    120 dní, během nichž se malé dítě učilo jíst nemixovanou stravu • VIDEO: 

     

  • Burákové máslo

    ...

    Burákové máslo a arašídy (a tedy i arašídové máslo) – jsou vyváženým zdrojem převážně nenasycených tuků, bílkovin a také sacharidů. Zároveň jsou významným zdrojem vlákniny. Vědci tvrdí, že pokud dítě seznámíte s touto potravinou v brzkém věku mezi šesti a dvanácti měsíci, můžete předejít možné budoucí potravinové alergii na buráky. Začněte s opravdu malým množstvím, abyste se ujistila, že dítě nemá s potravinou žádný problém. A pokud někdo z rodiny trpí alergií na arašídy (či jiné ořechy), domluvte se u lékaře nejprve na testu, než dítě necháte poprvé je ochutnat.

     

  • Dýně

    Uvařte si levně a chutně z podzimních potravin

    Dýně – dužina dýně obsahuje téměř 90 % vody, vlákninu a poměrně málo sacharidů. Je bohatá na hořčík, draslík, měď, selen, sodík, chlor, železo, zinek, fosfor, vitamin A, beta-karoten, alfa-karoten a lutein. Při pravidelné konzumaci dýně upravuje činnost střev, a to jak při průjmu, tak zácpě, váže na sebe toxiny a pomáhá je vylučovat z těla ven. Velký úspěch sklidíte s dýňovo-mrkvovou kaší, děti uchvátí barva, konzistence i příjemně sladká chuť.

    720p 480p 360p 240p
    Holčička se tváří šokovaně, když ochutná avokádo • VIDEO: 

    Vždy dokonalá Ivanka Trump: Podívejte se, jak žije s manželem a třemi dětmi

    Vždy dokonalá Ivanka Trump: Podívejte se, jak žije s manželem a třemi dětmi

    Můžete si prohlédnout desítky, možná stovky fotografií Ivanky Trump. Je jedno, zda jde o oficiální fotky nebo snímky ulovené potajmu nějakým…celý článek

    10 věcí, které lidé vůbec netuší o novorozencích, a pak se diví

    10 věcí, které lidé vůbec netuší o novorozencích, a pak se diví

    Existuje spousta věcí, na které byste měla dát pozor, až přijedete s miminkem domů z porodnice. Tyhle vám ale vrásky dělat nemusí, i když to možná…celý článek

/
Autor: Radka Pilzová
Sdílej na facebooku

Diskuse ke článku

.
Video
1080p 720p 360p
Vyzkoušeli jsme autosedačku s airbagem. Jak dopadla v našem testu?
7. - 8. týden: Přijala jsem své nedostatky! Dokonalá máma neexistuje
7. - 8. týden: Přijala jsem své nedostatky! Dokonalá máma neexistuje

Horoskopy


Zobrazit domovskou stránku