Pro ženyReceptyBleskAha!Reflex
Přihláška nebo registrace
Můžete použít login z jiných webů Czech news center





obnovit heslo+

Dětské nemoci: Všechno, co doopravdy platí na rýmu a kašel!

  • Co dělat, aby nás nachlazení skolila co nejméně?
    Co dělat, aby nás nachlazení skolila co nejméně?
    Foto: Shutterstock
    Sdílej na facebooku
    7. ledna  2016 
     06:00

    Rýma, kašel, nachlazení – momentálně aktuální témata v mnohých rodinách, které doma mají školáky a předškoláky. Děti jsou nachlazeny v průměru osmkrát za rok, ty, které chodí do školky, bývají nemocné častěji. Rýmě a kašli se tedy obzvlášť v tomto období nevyhneme. Přesto existují drobnosti, které mohou imunitu posílit. Nachlazení tak mohou mít lehčí průběh. Co si určitě dopřejte? A co nasaďte při prvních příznacích ještě dřív než chemické léky?

  • Dostatek spánku

    ...
    Rada banální, stokrát omílaná – ale únava je nejlepší způsob, jak nechat viry vyhrát. Malé děti prospí klidně až 18 hodin denně, předškoláci potřebují 12 až 14 hodin a školáci na prvním stupni by měli spát 10 až 11 hodin denně. Kromě zvýšené náchylnosti k nachlazení může vést nedostatek spánku také k obezitě, cukrovce nebo onemocnění srdce. Zažeňte tedy děti do postele včas.
  • Myjte si ruce

    .
    Naučte všechny členy rodiny základní hygienický návyk: po toaletě a po příchodu domů z venku si pořádně umýt ruce. Mýdlem, pod tekoucí vodou, důkladně a i mezi prsty. Až 80 procent nemocí z nachlazení je přeneseno bacily z rukou. Bacily kašle a rýmy přežívají několik hodin, mytí rukou podle mnoha studií výrazně sníží možnost nákazy.

  • Pořádně jezte

    ...
    V poslední době se ukazuje, že z hlediska imunity udělá lepší službu než oblíbené "céčko" vitamin B. Vitaminy v tabletkách ale rozhodně nenahradí pestrou stravu. "Béčko" je obsaženo v bylinkách, jako jsou rakytník, lípa a jitrocel, nejlepším zdrojem "céčka" jsou čerstvé ovoce a zelenina. Vsaďte také na polévky, hutné zeleninové vývary.
  • Choďte ven

    720p 480p 360p 240p
    Pediatr a homeopat Tomáš Karhan o tom, jak mohou homeopatika pomoci s imunitou • 
    Teploty směřující k nule by neměly znamenat, že všechny vaše aktivity se budou odehrávat někde uvnitř a v teple. Investujte do nepromokavého a teplého oblečení a běžte se denně alespoň na hodinu vyvětrat. A to i tehdy, máte-li už rýmu nebo kašel. Čerstvý vzduch a pohyb dokážou povzbudit činnost organismu a poslouží mu rozhodně lépe než odpočinek u televize.

    Imunitu mohou podpořit také homeopatika. Poslechněte si, co doporučuje pediatr a homeopat Tomáš Karhan. 

  • Med - když začne kašel

    S medem opatrně, nejprve zkuste, zda na něj  nemáte alergii.
    Studie posledních let ukazují, že med je nejlepším pomocníkem při kašli. Rozhodně ho zkuste dřív než léky z lékárny. Výjimečně může někoho ke kašli dráždit, proto začínejte opatrně. Jeho výhodou je, že se dá podat i velmi malým dětem. Uvolňování hlenu pomůže například i jitrocelový nebo tymiánový sirup.
  • Priessnitz

    ...
    Bolesti v krku se zbavíte rychleji, pokud si dopřejete klasický priessnitz. Namočte kapesník do vody, která má kolem 22 stupňů. Vyždímaný kapesník přiložte na krk, dejte přes něj igelit a celé to následně zabalte do dalšího šátku tak, aby se vše zahřálo a zapařilo. Malého pacienta nechte v teple s obkladem hodinu a půl až dvě hodiny. Prokrvení oblasti urychlí hojivé procesy v těle. Obklad můžete opakovat, ale nejdříve po 3 až 4 hodinách.
  • Hodně pijte

    .
    Když udeří rýma, zkuste místo kapek z lékárny nebo úporného smrkání čistit nos pomocí slané vody. Pomůže i ihnalace horké páry, pokud to dítě zvládne. Pokud ne, otok sliznic pomůže snížit i horká lázeň, do které stačí dítěti namočit ruce. V každém případě hodně pijte: dostatek tekutin také pomůže ke zředění hlenu, a to jak při kašli, tak při rýmě. A dostatečně odpočívejte už od začátku nachlazení. Dva dny v klidu pomohou tělu lépe zvládnout nákazu – a ta nemusí přejít v něco vážnějšího.

/
Autor: is
Sdílej na facebooku

Diskuse ke článku

.