Dokonalá svatba

7 rad, jak děti nadchnout, aby se rády hýbaly

  • Užijte si všechny barvy podzimu a vydejte se na výlet do přírody
    Užijte si všechny barvy podzimu a vydejte se na výlet do přírody
    Foto: Shutterstock.com
    Sdílej na facebooku
    28. října  2015 
     06:00

    Dvě hodiny tělocviku týdně, které jsou v osnovách běžných základních škol, opravdu dětem neposkytnou dostatek pohybu. Většina rodičů je ještě "dává" na nějaký kroužek – někdy to klapne, ale nezřídka trpí buď dítě na kroužku, nebo rodič jako doprovod. Přitom stačí pár nápadů a pohyb se může stát běžnou součástí rodinného života. Jak na to, aby bavil rodiče i děti?

  • Buďte příkladem

    Konec výmluv, cvičit můžete i s dětmi.
    V první řadě si uvědomte, že děti se učí nápodobou. Asi těžko je budete motivovat k pohybu v případě, když ony vás vidí pouze sedět u počítače nebo televize a hýbat se jen v okamžiku, kdy se natahujete po dálkovém ovladači.
  • Vyberte sport, který baví celou rodinu

    Užijte si všechny barvy podzimu a vydejte se na výlet do přírody

    Hýbejte se s nimi od malička. Běhejte s nimi po lese, koupejte se, kopejte si s balonem. I když je "dáte" na kroužek, najděte si nějaký druh sportu, který baví celou rodinu. Uděláte tak něco pro dítě, ale i pro sebe. "Každý žijeme v jiném prostředí, máme jiné časové i finanční možnosti. Ať již ve městě nebo na vesnici, v rodinném domě nebo v paneláku, každý pohyb se dnes počítá. A pozor: je nutné jít dětem příkladem, protože bez nás rodičů to nepůjde,“ říká Kristýna Přibylová, autorka speciálního cvičení pro děti Monkey´s Gym, která radí, jak děti rozpohybovat.
  • Učte je základní dovednosti

     

    s
    Kotrmelec, skákání přes švihadlo, odraz z jedné i ze dvou nohou, tyto základní dovednosti musí umět fotbalistka i vrhač koulí. Začněte tímto jednoduchým tělocvikem, ten můžete koneckonců provozovat i v pokoji. Pozor jen na to, abyste dítěti dávali správnou záchranu a podporu. A pokud si na to netroufnete, svěřte děti do rukou odborníkům na základy pohybu.
  • Dívejte se kolem sebe

     

    ...
    Využijte okolí jako tělocvičnu – cestou do školy zkoušejte přeskakovat nějakou překážku. Nejezděte výtahem, ale vyjděte schody. Padlý strom v lese využijte jako kladinu. Pověste se na chvíli na dětskou prolézačku a zkuste se přitáhnout, i když už dětská hřiště s potomkem jinak moc nevyhledáváte.
  • Všímejte si pokroků

     

    I když už od mala touží po dceři, má doma už pět kluků. Dobrý základ pro fotbalovou jedenáctku.
    Motivujte dítě tím, že poukážete na jeho pokroky. Schody vyjde poněkolikáté již rychleji a bez zadýchání. Před nedávnem skočilo ke schodu, nyní už je to o kousek dál. Tenhle plácek minule přeběhlo za deset něco – schválně, jestli se dnes dostane pod deset? A podobně.
  • Nepřepalte začátek

    ...
    Ze začátku si dejte spíše menší cíle. A pokud po několikátém pokusu vidíte, že dítě zrovna toto nebaví, klidně zkuste něco jiného. Některé děti s radostí sjíždějí kopce na lyžích ve třech letech, jiné se bojí ještě v šesti. I tady platí, že kdo hledá, najde.
  • Nenechte se zviklat jejich odporem

     
    Konec výmluv, cvičit můžete i s dětmi.
    Pochopitelně nečekejte, že následující rady povedou k tomu, že dítě bude vítat pohyb pokaždé nadšeně a s úsměvem. Budou chvíle, kdy se mu nebude chtít ven. Televize a hry na tabletu budou mnohdy daleko větším lákadlem a dítě bude vzteklé. Udělejte si nějaký plán a ten se snažte dodržovat. Stejně jako mu plánujete čas na hygienu, na učení a na hraní, plánujte i čas na pohyb a toho se držte.

/
Autor: is
Sdílej na facebooku

Diskuse ke článku

.
Video
Nevozte děti do 13 let v autě vepředu, i když mají metr a půl: Je…
7. - 8. týden: Přijala jsem své nedostatky! Dokonalá máma neexistuje
7. - 8. týden: Přijala jsem své nedostatky! Dokonalá máma neexistuje

Horoskopy


Zobrazit domovskou stránku