6 tipů na rychlé a zdravé snídaně, které zvládnete i při ranním shonu

  • Že u vás na podobnou rodinnou idylu není čas ani omylem? Chápeme, třeba vám naše tipy pomůžou
    Že u vás na podobnou rodinnou idylu není čas ani omylem? Chápeme, třeba vám naše tipy pomůžou
    Foto: Shutterstock
    Sdílej na facebooku
    4. září  2015 
     06:00

    První zářijové dny provází v rodinách se školáky většinou shon. Ať se na začátek školy snažíme připravit sebelépe, nejspíš nám bude trvat nějaký čas, než rána nebudou vypadat jako závod s velkou ručičkou. O tom, že bychom spolu seděli u snídaně a povídali si, na co se ten den těšíme, si můžeme nechat na pěkných pár týdnů jen zdát. Někteří z nás pak mohou pociťovat drobné výčitky z toho, že dnes opět děti snídaly to, co zbylo včera od večeře. Pokud jsou vám tyto pocity povědomé, možná vám přijde vhod těchto pár tipů na rychlé, ale přitom zdravé snídaně.

  • Vločky, ovoce, jogurt

    ...

    Skvěle vyvážená snídaně: neslazené, přírodní cereálie, například kukuřičné lupínky, dodají tělu dostatek vlákniny a energie. Jogurt zajistí bílkoviny, případně probiotika, ovoce cukry, vitaminy a minerály. Správná dávka ovoce je pro každého velká jako jeho pěst. Zkuste se vyvarovat slazených cereálií kupovaných v supermarketech, i když je v nich přimícháno například sušené ovoce. Většina z nich obsahuje nadmíru cukru. Děti sice mohou krátkodobě pociťovat příliv energie, než ale dojdou do školy, tak z těla vyprchá a dostaví se únava a hlad.

     

    1080p 720p 480p 360p 240p
    Výživová poradkyně Jana Divoká radí, jak by měla vypadat dětská snídaně. • VIDEO: 

  • Ovoce, ořechy a sýr

    odpolední svačina
    Ideální pro ty, kteří jsou v časovém presu, protože se dá v nejhorším případě uzobávat i cestou. Nedoporučujeme jíst za chůze pravidelně, spíše v nouzi: popadněte jablko nebo hrušku, do sáčku pár kostiček tvrdého sýru (s méně než 30 % tuku v sušině) a hrstku mandlí nebo ořechů.
  • Ovocný koktejl

    Jestliže jste našli zalíbení ve smoothie, klidně si je dopřejte, ale uberte cukry a přidejte vlákninu.

    Vhodná pro vlastníky mixéru, který se nemusí vytahovat z nejspodnějších míst v zásuvkách, případně sundávat z nejvyšších pater poliček určených pro tyto "užitečné" přístroje: na jednu porci vám stačí jeden banán, hrnek mléka (kravské můžete nahradit mandlovým nebo sójovým), případně lze polovinu doplnit bílým jogurtem. Ti, kteří nemají mixér po ruce, mohou koktejl připravit klidně večer a nechat ho v lednici.

  • Domácí müsli tyčinky

     

    müsli
    Zdravé müsli tyčinky si můžete snadno připravit do zásoby o víkendu. Budete potřebovat ovesné vločky, banán a med, dále pak všechno, na co budete mít v müsli chuť: ořechy, semínka, sušené ovoce. Výhoda doma připravených müsli tyčinek je jasná: nebudou přeslazené jako ty z krámu a kvalitu použitých potravin budete mít zcela pod kontrolou. K snídani je doplňte jogurtem nebo sklenicí mléka. Recept na domácí müsli najdete například zde.
  • Toast s vejcem a zeleninou

     

     

     

    Toast
    Opečený chleba v toastovači, k němu volské oko (připravené ideálně bez tuku) a ovoce, například avokádo dodá tělu vyvážený poměr bílkovin, tuků i cukrů, které se budou odbourávat pomalu. Tělu tak zůstane dostatek energie až do svačiny. Snídaně obsahuje i dostatek vlákniny.
  • Obilná kaše

     

    "Obyčejné" ovesné vločky dokážou téměř zázraky. Úspěšně použít je můžete k léčbě kožních problémů, ekzémů i spálenin.
    Kaši si můžete namíchat sami doma nebo můžete použít instantní. V případě kupované ovšem opět dejte pozor na obsah cukru. Pokud nemáte čas ji vařit na sporáku, využijte mikrovlnnou troubu: nechte kaši ve vodě vařit dvě minuty. Poté přidejte například hrozinky nebo skořici a povařte ještě tři minuty. Kaši vyndejte a podávejte s ovocem nebo ořechy.

/
Autor: is
Sdílej na facebooku

Diskuse ke článku

.
Video
720p 360p
Kam o víkendu: Krajinou kolem pivovaru nebo na festival pro batolata?
7. - 8. týden: Přijala jsem své nedostatky! Dokonalá máma neexistuje
7. - 8. týden: Přijala jsem své nedostatky! Dokonalá máma neexistuje

Horoskopy


Zobrazit domovskou stránku