Ničí trampolíny pánevní dno holčiček? Skákání ano, ale raději ne hodiny denně

  • Foto: iStock
    Sdílej na facebooku
    28. května  2018 
     06:00

    Milují vaše děti skákání na trampolínách? Ani se nedivím, je to velká zábava, která se líbí i dospělým. Ovšem čas od času se objevují v médiích, i na sociálních sítích názory, že skákání zase tak vhodné není, a to z mnoha důvodů. Z jakých? Je na tom něco pravdy, nebo jde o zbytečné strašení rodičů? Oslovili jsme proto několik odborníků a lékařů, aby se k tématu vyjádřili. Jaký je jejich názor?

  • Vadí trampolína dětským kostem?

    Zpráva, kterou vydala Americká pediatrická akademie, varuje před rostoucím počtem úrazů způsobených právě skákáním na trampolínách. Riziko zranění sice potvrzuje i vedoucí fyzioterapeutka Iva Bílková z FYZIOkliniky v Praze, ovšem jinak proti skákání na trampolíně nic nemá. Naopak. „Kosti a klouby se tvarují a zesilují pod vlivem tlaku a tahu. Což trampolína splňuje. Takže v tom vidím spíše přínos. Jediné, co může způsobit trampolína, jsou komplikované zlomeniny loketních kostí a kloubů, které se někdy musí léčit vnitřním nebo zevním fixátorem,“ říká Iva Bílková.

    Výhody a nevýhody mateřství: Co závidí bezdětné matkám – a naopak?

    Výhody a nevýhody mateřství: Co závidí bezdětné matkám – a naopak?

    Ať už patříte mezi ty, které netrpělivě čekají na vysněného potomka, nebo jste matka několika raubířů, ze kterých vám jde hlava kolem, každá z vás…celý článek

  • Skákat ano, ale přiměřeně dlouho

    Autor: iStock

    Iva Bílková podotýká, že děti neskáčou na trampolíně tak dlouho, aby došlo k přetížení kostí a únavové zlomenině, nebo přetížení kloubů a svalů. Ano, vrcholoví sportovci jsou náchylní k různý zraněním svalů a kloubů, ale právě kvůli přetížení. „Pokud je působení fyzikálních sil vyrovnané, přiměřeně stimuluje tkáně a zároveň jim umožňuje regeneraci, poškození se nikdo bát nemusí,“ říká Iva Bílková. Naopak – skákání pomáhá zvyšovat svalovou hmotu a zesílit vazivový kosterní aparát. Jednoduše stačí použít selský rozum. Skákat ano, ale ne tři hodiny v kuse.

  • Holčičky a pánevní dno

    Autor: iStock

    Je jasné, že pokud ženy po porodu trápí inkontinence, nebudou se hrnout na trampolínu. Svaly pánevního dna jsou po porodu ochablejší, tudíž se může stát, že k úniku moči při smíchu, kašli nebo poskočení dojde. Jak je to ale v případě holčiček? Iva Bílková z FYZIOkliniky tvrdí, že pánevní dno je u malých holčiček pevné a váha orgánů, které tlačí při doskoku, mu nevadí.

    Gynekoložka Radka Gregorová z Lékařského domu zase říká. „Pomočování u dětí je spojené s nezralostí center řídící močení, nesouvisí se sportem či jinými aktivitami.“ Ani gynekoložka Martina Hourová v trampolínách žádný problém nevidí. „Zvláště pokud se jedná o příležitostnou věc, nikoli pravidelný sport.“

    Zúžená předkožka, nesestouplá varlata: Jak pečovat o malé kluky, aby neměli potíže?

    Zúžená předkožka, nesestouplá varlata: Jak pečovat o malé kluky, aby neměli potíže?

    Jako máma tří kluků moc dobře vím, že v případě intimních partií nelze zanedbat nic, protože by se to pak mohlo odrazit v jejich budoucím sexuálním…celý článek

  • Kdy může nastat problém

    Autor: iStock

    Dětská lékařka Alexandra Vidnerová se ovšem domnívá, že časté skákání na trampolíně může svalům pánevního dna u malých dívek uškodit. Zejména v dnešní době, kdy bohužel pánevní dno přirozeně nepracuje tak, jako kdysi. Děti už celé dny nešplhají, nelezou, neběhají, neválejí se, ale sedí dlouhé hodiny v lavici. To bohužel nevhodně zatěžuje pánevní dno. Pánevní dno zatěžuje i nesprávné držení těla. Příliš kulatá záda například „otevírají“ pánevní dno, které se stává poddajným a jen těžko ho lze udržet pevné. Nicméně trampolíny ani ona nezakazuje. „Pokud děti neskáčou často a dlouho, tak to samozřejmě nevadí.“

  • Výhody trampolín a jejich bezpečnost

    Autor: iStock

    Specialistka na zdravotní prevenci a výživu Margit Slimáková trampolíny nezatracuje, naopak v nich vidí velký přínos. Je zbytečné rodiče strašit a panikařit, když stačí jediné: Zajistit bezpečnost v případě skákání. Jinak jsou trampolíny super prostředkem pro efektivní protažení těla, zlepšení koncentrace a odbourání stresu, což děti potřebují jako sůl stejně, jako dospělí. Vybírejte tedy kvalitní trampolínu, nechte skákat vždy jen jedno dítě, protože k úrazu spíše dojde, když do sebe narazí dvě děti, buďte vždy u toho a hlídejte.

    Devět věcí, které by měla vědět vaše dcera o životě!

    Devět věcí, které by měla vědět vaše dcera o životě!

    Co všechno byste měla včas naučit svou malou holčičku, aby měla život o něco jednodušší? Existují rady, které se jí budou hodit, aby si vytvořila svůj…celý článek

    Ženy přiznaly, co jim s tělem udělalo těhotenství. Zapomeňte na plochá břicha celebrit!

    Ženy přiznaly, co jim s tělem udělalo těhotenství. Zapomeňte na plochá břicha celebrit!

    Celebrity mají jeden nepěkný zvyk. Asi tak za tři týdny, maximálně za měsíc dva po porodu se vytasí na veřejnosti s pevným břichem, jako by snad nikdy…celý článek

     

     

     

     

     

/
Autor: aši
Sdílej na facebooku

Diskuse ke článku

.
Video
360p
Tři knižní tipy: Příběhy pro malé rebelky, Zvířecí architekti a…
7. - 8. týden: Přijala jsem své nedostatky! Dokonalá máma neexistuje
7. - 8. týden: Přijala jsem své nedostatky! Dokonalá máma neexistuje

Horoskopy


Zobrazit domovskou stránku