Osvědčené triky pro rodiče, aby se konečně pořádně vyspali

  • 480p360p240p
    Sdílej na facebooku
    12. října  2017 
     08:00

    Taky si připadáte jako závodní kůň, co se celý den jen honí? Vyřizujete, pracujete, vyzvedáváte děti, nakupujete, vaříte, uklízíte, kontrolujete úkoly? Pak se snadno může stát, že když je všechno hotovo, blažený spánek nepřichází a ráno se cítíte jako mátoha. Máme pro vás rady špičkových sportovců na to, jak se konečně pořádně vyspat. 

  • Triky, které fungují

    V kolik hodin se v noci probouzíte?

    Světoznámí sportovci vděčí za úspěch nejen svým trenérům, ale také svým „trenérům spánku“, protože jen správně zregenerované tělo může podat nejlepší výsledky. Nejslavnějším představitelem této profese je Nick Littlehales. Spolupracoval se špičkovými britskými prémiovými kluby, basketbalovými hráči NBA a známými tenisovými hvězdami. Ve článku, který s velkým ohlasem publikoval web Brightside, vám představíme 6 důležitých podmínek pro správný odpočinek, popsaných v Littlehalesově knize Sleep (Spánek). Pamatujte na to, že přestože má každý člověk své vlastní jedinečné vnitřní procesy, tyto důležité obecné předpisy je třeba dodržet.

  • Kdy chodit do postele

    ...

    Spánek se měří na 1,5 hodinové cykly. Během jednoho cyklu prochází tělo člověka všemi stupni spánku, potřebných k jeho obnově. Pro spánek dospělého člověka je nejlepší pět cyklů. Pokud se časy, kdy vstáváte, mění, a nepamatujete si, jak dosáhnout dostatečného spánku, pomůže vám časový rozvrh:

    Vstávat v 6:30 – jít spát ve 23:00 hod

    Vstávat v 7:00 – jít spát ve 23:30 hod

    Vstávat v 8:00 – jít spát ve 00:30 hod

    Vstávat v 9:00 – jít spát ve 01:30 hod

    Když se do postele nedostanete včas, je nejlepší počkat 1,5 hodiny. Stejně tak je lepší vstát na konci cyklu než v jeho půlce.

  • Spaní ve správné pozici

    ...

    Spěte v pozici embrya. Otočte se na pravý bok, tato poloha během spánku pomáhá k normální funkci srdce, protože jeho větší strana se nachází na levé straně hrudníku.

    Nespěte na břiše! V této pozici jste nuceni spát s hlavou zakloněnou dozadu. Vaše krční svaly vytváří tlak na artérie, které vedou do mozku a ten je nedostatečně zásobený krví. Po takovém spánku vás může bolet hlava.

  • Mějte v ložnici správnou teplotu

    V kolik hodin se v noci probouzíte?

    Možná se vám to bude zdát málo, ale správná teplota na spaní by se měla pohybovat jen mezi 16 a 18 stupni Celsia. Pokud máte v místnosti tepleji, váš organismus bude ráno dehydrovaný.

    Neměl by vám chybět nízký polštář s povlakem z mikrovlákna, který se dokáže přizpůsobit vaší tělesné teplotě. Důležitá je také tvrdší matrace.

  • Zatemněte ložnici, jak to jen jde

    Před spaním zhasněte všechna světla, zatáhněte závěsy či rolety a zakryjte všechny svítící tlačítka či displeje přístrojů.

    Nekonzumujte kofein, sladká a tučná jídla, která potřebují dlouhou dobu na vytrávení, čímž zvyšují vaši tělesnou teplotu.

    A kolik toho mají napsat děti? Podívejte se!

    Kolik hodin spánku děti potřebují? Podle věku!

    30 důvodů, proč matky pijí víno! Kdo zažil, porozumí

    30 důvodů, proč matky pijí víno! Kdo zažil, porozumí

    Nemusíte s námi souhlasit, ale my v redakci si myslíme, že bez dobrého vína by bylo rodičovství mnohem těžší. A přiznáváme, že se na něj někdy těšíme…celý článek

    Odsávat rýmu, nebo ne? Jak to dělat správně a kdy použít kapky do nosu

    Odsávat rýmu, nebo ne? Jak to dělat správně a kdy použít kapky do nosu

    Máme doma takový spor. O dětskou rýmu a o to, zda by se měla odsávat. Já jsem spíš proti a zastávám názor, že rýma jak přišla, tak zase odejde. A že…celý článek

/
Autor: Radka Pilzová
Sdílej na facebooku

Diskuse ke článku

.
Video
1080p 720p 360p
Tolik empatie. Holčička se nechá ostříhat a vlasy daruje dětem s …
39. týden: Už jen čekám na den D!
39. týden: Už jen čekám na den D!