Jeden kroužek je někdy málo, čtyři už jsou moc
Sport, nějaký jazyk a něco, co by rozvíjelo schopnosti dítěte. Tak by měl podle leckterých rodičů vypadat volný čas jejich potomků. Nejlépe aby byli co nejvíc v nějakých kroužcích, aby "neměli čas na hlouposti". Děti ale potřebují čas na odpočinek a také samy pro sebe. To jim prospěje daleko víc než týden rozplánovaný minutu po minutě.
Najít dítěti kroužek, který ho baví, je v pořádku. Děti by ale měly mít zároveň dost času na odpočinek, na hraní a také na chvíle strávené s rodinou. Obecně se nedá říct, kolik kroužků je pro dítě ideální stav. Každé dítě potřebuje něco jiného – někoho baví hrát celé odpoledne fotbal s kamarády na hřišti, jiný potřebuje hodně času na čtení. Jinak se dítě také unaví na hodině klavíru, jinak na hodinovém tréninku fotbalu. Vždycky je dobré hledat rovnováhu. A pro prvňáky platí: už samotný nástup do školy, nové prostředí, režim a povinnosti jsou pro ně dost náročné samy o sobě. Podle odborníků je v první třídě ideální jeden, nanejvýš dva kroužky. Dítě bude dělat, co ho baví, zároveň mu zbude dost času na chození na hřiště a hraní s kamarády. Víc kroužků může dítě zatěžovat a místo rozvoje schopností se rodič u potomka spíše dočká únavy, nervozity a třeba i špatných výsledků ve škole.