Matky na mateřské mění podpatky za tenisky. V čem se ještě změnil jejich styl?
Tenhle výzkum je sice slovenský, ale něco nám říká, že to u nás bude podobné. Mateřství se projevuje nejen v našem chování, ale i na tom, jaké nosíme oblečení nebo jaké obouváme boty.
Naše priority se mění, jednou z příčin bývá rodičovství. A netýká se to jen zásadních životních hodnot. Více než sedm set matek a těhotných žen ve slovenském on-line průzkumu letos v květnu odpovídalo na otázky ohledně toho, jak se změnil jejich pohled na módu.
Asi není úplně překvapivé zjištění, že poměrně dost a že ty, které milovaly podpatky, je velmi často mění za tenisky, případně baleríny. A nejen to – ženy se začínají více zajímat o pohodlí a zdraví nohou, a proto některé přecházejí rovnou na barefoot boty.
Pětina dotázaných žen přiznala, že základem jejich botníku bývaly boty s vysokým podpatkem. Po porodu je však běžně nosí pouhá tři procenta žen. Mění se i celkový styl oblékání, ženy se zaměřují na pohodlnou a ležérní módu.
Skoro patnáct procent žen v dotazníku přiznalo, že na dětské hřiště vyrážejí v prvním outfitu, který jim padne pod ruku a je aspoň trochu čistý. Víc než polovinu matek zajímá především pohodlí a funkčnost oblečení, jen čtvrtina nadále věnuje pozornost tomu, zda je jejich vzhled trendy a stylový.
Každopádně více než polovina z dotázaných žen si nejčastěji obléká legíny, tričko a tenisky. Dvě procenta rovnou tráví den v pyžamu.
Zájem o nakupování klesá
Výzkum také naznačil, že s příchodem dětí začínají rodiče nakupovat racionálněji než předtím, což může souviset s poklesem příjmů. Šest desetin dotázaných žen připustilo, že si občas koupí "něco pěkného", ale rozhodně se nepovažují za nákupní maniačky. To, že je nakupování jejich vášní, přiznalo 14 procent dotázaných, sedm procent naopak prohlásilo, že nákupy nesnášejí. A pokud jde o ekologii? Zájem o ni a udržitelnost projevilo patnáct procent respondentek.
Když došlo na otázku ohledně nejlepšího dárku od partnera, 64 procent matek by si rádo dopřálo romantickou večeři ve dvou, devatenáct matek ze sta by uvítalo lahev vína a čtrnáct procent by potěšil voucher do obchodu s obuví.
Kolik dotázaných matek dá na názor druhých?
- 41 % uvedlo, že jim na názoru ostatních záleží a ani jako matky se nechtějí vzdát pěkného oblečení.
- 35 % předstírá, že jim je to jedno, ale mrzí je, že na sebe nemají čas.
- 12 % matek je názor ostatních lhostejný a řeší pouze udržitelnost módy.
- 11 % matek je tak unavených, že je jim móda úplně ukradená.